Smaragd - SWE 134

SWE 134, byggd 1982 av nuvarande ägare, har varit till salu på Smaragdförbundets hemsida sedan 2008. Den senaste annonsen är från hösten 2010. Den är fortfarande till salu enligt säljaren som jag pratat med idag. Det är dock oklart med pris och om säljaren skall segla SM innan försäljning. Han lovade att återkomma till mig inom två veckor med besked. En option skulle ju kunna vara att jag seglar SM med dom eller att jag köper båten efter SM, men då kan jag ju inte Kappsegla förrän i augusti.
Båten har ett antal "pallplatser" från SM på 80 och 90(?)-talen. Detta kröntes med SM GULD 2010. Den är alltså dokumenterat snabb. Under 2011 låg den på land.
Botten är blästrad och primad 2010 och det finns en fock och en spinnaker från 2010, som bara är seglade på SM, samt ett bra storsegel. Det finns också minst ett cruisingställ samt en mylargenua. Avlastarna är bytta för "några år sedan" och landström är indraget.
Det finns dock ingen vagga, ingen täckställning och ingen solcell. Motorn är också "värdelös" enligt säljaren. Elektronisk kompass finns men loggen är trasig. Invändigt och i övrigt är den "i normalskick" vad det nu innebär. En del skruvhål finns det också och en "krockskada" midskepps, som skall lagas i vår och bekostas av försäkringsbolaget.
Det behövs alltså:
Motor 10 - 35'
Logg 5'
Vagga 5 - 10'
Täckställning 10'
Solcell 5'
Det blir 35 - 65'. Med mina tidigare slutsatser om att en båt med nya brunnen skall ligga mellan 140 och 200' borde denna altså ligga någonstans mellan 135 och 165'. Undrar om man kan få loss den för det? Tveksamt, men kanske 170 - 180'?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0