Två månader sedan….

Nu är det prick två månader sedan jag skrev "Det blir allt mer klart att det är Smaragd som gäller!" här på bloggen. Och inte har jag kommit till skott med båtköp ännu. SWE 41 har inte hört av sig så mitt bud har inte antagits, vilket ockå var väntat. Egentligen tycker jag att det känns rätt bra eftersom jag faktiskt tror att det kanske var lite högt. Om en vecka är det midsommar och efter det kommer det att hända ännu mindre på båtmarknaden. Det blir "höstpriser" och priserna går ner ytterligare lite till.
Sedan dryga veckan tillbaka har jag också börjat titta på båtar med "gamla" sittbrunnen. Jag tänker titta på ytterligare en denna vecka.
Egentligen är jag mest sugen på en båt med nya brunnen men jag är inte villig att betala hur mycket som helst för den. Ur seglingssynpunkt är gamla brunnen minst lika bra och det är egentligen bara självlänsen som skiljer. Man sitter också lite högre i den nyare varianten och det kan vara praktiskt inte minst för att nå ner med benen.
Planen är annars att inte hasta utan ta den tid som behövs för att fatta ett beslut som känns rätt. Jag måste också sluta med att kasta ur mig bud till höger och vänster utan vara lite er avvaktande. Om inte SWE 26, som jag skall titta på i veckan känns "tokrätt" planerar jag att åka till Västerås och titta på SWE 27 en gång till. Jag skulle vilja kolla att allt funkar, såsom kyl, värmare, spis, lanternor etc. Jag skulle också vilja segla en sväng och sedan se hur långt det går att få ner priset. Jag skulle också vilja titta på SWE 157, men jag tycker att det är för långt till Jungskile. Orkar inte! Förresten blir det spännande att se vad som händer med den annonsen. Den "går ut" i veckan som kommer. Ny annons? Prissänkning? Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0