S 30 - SWE 229 & 251

En outsider, S 30. Det var i många år min drömbåt. Men allt kan ändra sig. Dom är ofta relativt gamla och verkar ha blivit lite skäggiga. En riktigt fin, renoverad båt verkar gå för drygt 300' (hösten 2011), och båtar av nya modellen har man begärt 300' och uppåt för även om de inte är i toppskick. Frågan är om någon av dom blivit sålda. Om inte borde det komma ut ett par till under våren.
Det kan gå att få tag på en båt under 200', men då får man nog nöja sig med en av den gamla modellen och det finns nog en del att göra på en sån båt.
Det här är ju ingen direkt kappseglare! Klart att det går att köra SRS med den. Det är flera som kasppseglar flitigt. Det finns också en som bytt rigg på båten. Högre rigg, framflyttat förstag, längre bom och kör bara med self-tacker och utan backstag (tror jag). Klart intressant uppgradering! Är jag intresserad av S 30??

SWE 229
Såg jag faktiskt på Visingsö i somras. Annonsen kom ut senare. Uppgraderad till -93 (segelplan) och har rullfock. Jag tyckte den såg lite halvskäggig ut, men på bilderna verkar den ok. Motorn renoverad -01. Begärt pris, 220'. Den här bååten var ute i höstas och då begärde man 230'. Prissänkt alltså! Inget vår - höstpris här alltså?

SWE 251 - Nya modellen.
Ser fin ut på bilderna, åtminstone utvändigt. Invändigt verkar den vara "i bruksskick". Storen är enligt nya designen men förstaget är inte framflyttat. Rullfock. Begärt pris 275'.
Det är nog det lägsta priset jag sett på en båt av nya modellen, men den behöver säkert nya segel och en del annat pyssel för att bli riktigt fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0