Dynamic 35 - DEN 31

På Scanboat finns nu en Dansk Dynamic 35:a till salu för 330.000 DKR. Det blir c:a 400.000 SEK med en kurs på 1,20.
Båten är totalrenoverad sedan 2008. Omlackad, målad invändigt, ny motor, nya instrument, nya block och beslag etc. Segelstället skall vara "nästan" nytt, vilket troligen innebär att det finns en massa segel från 2008 och framåt.
I mina ögon är detta en kanonbåt till ett rimligt pris. Jag bedömde priset på den andra Dynamicen till 250' - 266', och för 130' till får man en helrenoverad båt med bra segel. Det verkar rimligt tycker jag, för att inte säga BRA pris?
Tyvärr, dubbla min budget, men det gör att min bedömning av marknadspriset för en Dynamic känns ganska bra.
Scanboat är lite lurigt. Jag tror att annonserna ligger kvar ganksa länge om säljarna inte tar bort dom manuellt, vilket kan innebära att det ligger en massa slda båtar där. I somras mailade jag på en 101:a som då redan var såld men annonsen ligger fortfarande kvar.
Vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0