NF - SWE 266, Såld

SWE 266 är såld, nedan kan du se beskrivningen av båten. Verkar vara en ganska välutrustad båt. Den var prissänkt till 149.000:-.
Om man jämför med några NF som såldes i höstas. Jag tror att det var någon som gick för 125', men kommer inte riktigt ihåg, så verkar det vara ganska bra betalt även om det fanns lite prutmån.
NF SWE 266
Vår NF - GreenSpeed - är från 1981 och har segelnummer 266.
Båt och motor är i gott skick, väl omhändertagen och underhållen.
Vi har kontinuerligt uppdaterat båt och utrustning. Under 2011 blev det ny toalett, nya batterier och ny sprayhood.

 

Motor:
Motorn är en MD5 som går mycket bra. Vi lyfte ur den och segeldrevet våren 2010 för att göra snyggt i motorrumet.

 

Segel:
Vi har köpt nytt storsegel 2008, Flex laminat, Crooscut. Pris 16.400:-
Det finns också ett extra storsegel, inget fel på det.
Det finn också två självslående fockar, ett i bra skick och det andra som kan ses som reservsegel.
Det finns också en Genua.
Spinnacker.
Nya fall 2009.

 

Elektronik:
Autopilot Raymarina ST1000+ med fjärrkontroll. Cirkapris på den 2007 var ca. 9000:-.
Logg, med distans, tripp vattentempratur m.m.
Garmin GPSMAP 276C, från 2007, Pris för den var då 7990:-
Sjökort för ovanstående Stockholm-Mälaren, pris 2007 1990:-
Sjökort för ovanstånde Kalix-Grisslehamn, pris 2007 1990:-
Solcell med regulator.
2 stycken batterier (2X72 A), inköpta maj 2011.

 

Övrigt:
Lagunfäste och lagunbord till sittbrun.
Spinnakerbom.
Spinnakerbomfästen.
Bomkapell.
Kapell till focken.
Sprayhood (ny 2011).
Kompass.
Brandsläckare.
Ankare av Breeze typ med NOA fäste på akterpulpit.
Ankorlina.
4 fendrar.
Förtöjningstampar.
Extra tampar.
Bojkrok.
Båtshake.
Däckborste.
Hansalina inkl fäste på pulpit.
Värmare, Wallas 1800. (Servad 2011, men är inte 100% driftsäker).
Täckställning i aluminum (press och son).
Vagga (press &) son.
Elektrisk länspump.
Manuell länspump.
Extra lucka i mörk plexiglas.
PortaPorti (nyköpt våren 2011).
NF SWE 266
Vår NF - GreenSpeed - är från 1981 och har segelnummer 266.
Båt och motor är i gott skick, väl omhändertagen och underhållen.
Vi har kontinuerligt uppdaterat båt och utrustning. Under 2011 blev det ny toalett, nya batterier och ny sprayhood.
Motor:
Motorn är en MD5 som går mycket bra. Vi lyfte ur den och segeldrevet våren 2010 för att göra snyggt i motorrumet.
Segel:
Vi har köpt nytt storsegel 2008, Flex laminat, Crooscut. Pris 16.400:-
Det finns också ett extra storsegel, inget fel på det.
Det finn också två självslående fockar, ett i bra skick och det andra som kan ses som reservsegel.
Det finns också en Genua.
Spinnacker.
Nya fall 2009.
Elektronik:
Autopilot Raymarina ST1000+ med fjärrkontroll. Cirkapris på den 2007 var ca. 9000:-.
Logg, med distans, tripp vattentempratur m.m.
Garmin GPSMAP 276C, från 2007, Pris för den var då 7990:-
Sjökort för ovanstående Stockholm-Mälaren, pris 2007 1990:-
Sjökort för ovanstånde Kalix-Grisslehamn, pris 2007 1990:-
Solcell med regulator.
2 stycken batterier (2X72 A), inköpta maj 2011.
Övrigt:
Lagunfäste och lagunbord till sittbrun.
Spinnakerbom.
Spinnakerbomfästen.
Bomkapell.
Kapell till focken.
Sprayhood (ny 2011).
Kompass.
Brandsläckare.
Ankare av Breeze typ med NOA fäste på akterpulpit.
Ankorlina.
4 fendrar.
Förtöjningstampar.
Extra tampar.
Bojkrok.
Båtshake.
Däckborste.
Hansalina inkl fäste på pulpit.
Värmare, Wallas 1800. (Servad 2011, men är inte 100% driftsäker).
Täckställning i aluminum (press och son).
Vagga (press &) son.
Elektrisk länspump.
Manuell länspump.
Extra lucka i mörk plexiglas.
PortaPorti (nyköpt våren 2011).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0