SWE 37 - igen

Nu kom i alla fall SWE 37 ut igen. Den är prissänkt med ytterligare 4'(?), och priset är nu 155'. Varför man nu gör så? Inte blir väl jag mycket mer intresserad för att priset är 4' lägre?
Tydligen har man fixat rullen och frächat upp sittbrunnen också. Båten är sjösatt och påmastad men inte seglingsklar förrän i början på juni.
Den här båten verkar väldigt fin. Hyfsat ny dieselmotor (med rak axel), fullt utrustad med elektronik, välvårdad. På bilderna kan man ana att det är dax för nya dynor eller i alla fall omklädning. Den har stöttor och täckställning m.m. Det som drar ner värderingen lite är behovet av nya segel (60') och sannolikt behöver den en del uppfrächning av trim och block och sådant.
Min värdering hamnar på c:a 130', men jag kan tycka att den kan vara värd ett besök efter midsommar. Å andra sidan är den inte såld vilket möjligen visar att min tes om båtar med gamla brunnen, är riktig. Botten har gått ur marknaden. Om inte 65:an heller är såld har det inte gjorts någon affär alls i år med båtar med gamla brunnen. 33:an som verkar vara såld är mycket speciell med en helt "egenbyggd" sittbrunn och teakdäck. Den låg dessutom ute för 128' och kan ju gått för nedåt 100.
Om man jämför 37:an md 27:an så får man väldigt mycket grejer för dom 15' som  man får lägga emellan. Å andra sidan är det svårt att jämföra eftersom 27:an är mer en racingbåt medan 37:an är en cruisingbåt.
Jag blir ändå inte riktigt klolk på båtmarkanden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0