Blogg om segling

Denna blogg skall handla om mitt seglarliv och om min båt.
Men jag har ju ingen båt?
Nej just det, så till att börja med får jag väl beskriva vad jag gör för att införskaffa en..
Vad ska jag då ha för båt? Det är den stora frågan just nu. Min båt skall användas till kappsegling och dagsegling, men jag vill ändå kunna övernatta om jag får lust eller måste transportsegla nån längre sträcka inför en kppsegling.
Överst på önskelistan står just nu en smaragd, men jag har också tittat på J/80 och "eleven metre one design". Det ska väl också sägas att prislappen ska vara <200'.
Just nu är det stiltje på båtmarknaden så jag får väl avvakta fram till mars då det tar fart på Blocket igen.
Är det någon som har tips om båttyp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0