Smaragd -SWE 27, på Blocket

Nu kom SWE 27, Tingeling 2 ut på Blocket. Hon har funnits ute på Smaragdförbundets hemsida ett tag.  Där har man begärt 250' för henne. Nu begär man 190.
Det verkar vara en mycket fin båt med både segel och motor från 2010, men med gamla brunnen. I min "nya" värdering har jag för mig att jag sagt 180'. Skall bli intressant att se om hon inte säljs. Jag tror att priset ligger i rätt härad om inte botten har gått helt ur för båtar med gamla brunnen. Det finns en del som talar för det, eftersom tex inte SWE 37 säls för 159'. Den är en fin cruisingbåt och det verkar som om cruisingbåtar med nya brunnen är det som gäller.
Själv är jag osäker på om jag vill ha en båt med gamla brunnen, annars är det här ett bra objekt. Något ner i pris bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0